Isnin, 20 April 2015

Lepas Mandikan Kucing, Jemur?

Nampak tak? Ini saya dapat dari FB.
Perlu ke nak jemur kucing selepas dimandikan?
Oppps amat jarang saya mandikan kucing. Sekiranya saya mandikan, saya lapkan dan biar kucing dalam sangkar untuk beberapa jam saja. Tak jemur di luar atau tengah panas, dalam rumah saja. 

Bila terbaca seperti dalam gambar tu, teringat saya masa saya kerja dulu. 

Di ofis ada tikus! Tiap pagi sampai ofis saya kena lap meja dulu....kesan tapak kaki tikus jelas kelihatan atas meja. Sampai bila nak menglap meja? Satu hari tu, saya pasang perangkap...bukan yang kasi mati, perangkap yang tangkap hidup-hidup. Berjaya tangkap sekor! Sebab geli, saya letak luar pejabat. Sibuk dengan kerja, tengahari masa lunch ingat nak ubah sangkar tuh...tengok-tengok tikus dah mati! Lupa pulak, tikus tak boleh kena panas. 

Apa pun tikus bukan binatang peliharaan. Memang patut kasi mati! 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.