Selasa, 14 April 2015

Ledakan Cencaluk, Mat Cencaluk Buat Apa?

Sudah lama sebotol cencaluk ini tersengih di dapur. Simpan saja di dalam peti sejuk. Beli makannya tidak.

Bila teringin nak makan, ada pula peristiwa terjadi yang menutup terus selera nak makan cencaluk. 

Semasa saya hendak membuka penutup botol cencaluk, bagaikan letupan tersembur keluar isinya sehingga ke siling. Semerbak bau di dapur. Sana sini tompokan cencaluk memenuhi dapur & melekat pada saya. Satu dapur kena mengelap.

Kenapa jadi macam ni? Adalah kerana cencaluk itu terlalu lama? Mungkinkah terlalu lama di dalam peti sejuk. Sebelum buka penutupnya, saya letak dulu di luar peti sejuk.

Apa pun sebabnya, buat masa ini, no to cencaluk.





Mat Cencaluk mana?


Ini dia kucing saya si Simba. Saya gelar dia Mat Cencaluk. Sebab apa Simba dapat gelaran ni? Sebab masa mula-mula saya bawa balik sebotol cencaluk ke rumah, tak sampai seminit si Simba bawak lari beg plastik yang berisi botol cencaluk ini ke ruang tamu. Botolnya pecah dan semerbak bau di rumah.

Ingatkan bila berlaku ledakan cencaluk si Simba ni nak tolong jilat yang bertompok sana sini, kurang kerja saya nak mengemas....mmmm, dia ambik bau saja lepas tu blah!! Ciss, memang tak boleh harap.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.