Isnin, 20 April 2015

Kena Bagi Subsidi!




Saya tiada gambar kucing kakak saya. Jadi saya letak gambar di atas ;)
Kakak saya ada seekor kucing, beli lagi, bulu kembang hidung penget, nama Felix. 
Selepas beberapa tahun memelihara Felix, kakak saya nak bagi Felix pada saya atau mama. Alasan, dia sibuk dengan kerja. Saya tiada masalah nak jaga Felix tapi sendiri mau ingat la kucing saya garang :) ambil masa untuk kucing saya boleh menerima si Felix ni. 

Saya pun cerita pada mama. Mama on nak ambil. Selepas beberapa hari si Felix balik kampung, mama kata....rasanya Felix lebih happy tinggal di kampung dari tinggal dengan kakak saya ;) Cerita mama lagi, nasib baik kita ni dok di Malaysia, kalau US...kakak saya boleh kena charge! Apa? Sebab tak jaga kucing dengan baik! Kenapa? Masa kakak saya bawa balik kucingnya, Felix penuh dengan kudis! OMG....macam mana dia jaga Felix! Kucing dia sekor saja.

Minggu lepas mama call, Felix berak cair....alah makanan. Kena pulak beli makanan lain untuk Felix. Vet recommend jenama Iaims. Tadi sembang lagi, utk dua minggu ni lebih RM200 habis untuk Felix saja! Saya bagitau mama....mintak la subsidi dari tuan asal kucing. Mama senyap saja. Tak per, kalau mama berat nak bagitau, nanti saya yang bagi tau ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.