Jumaat, 6 Februari 2015

Pasir Tandas Kucing

Ooooo, selama ini saya asyik panggil pasir berak kucing atau pasir kucing. Orang panggil pasir tandas kucing rupanya. Lantak orang panggil apa, janji bila saya pergi beli, cakap pasir kucing kedai boleh faham.

Saya nak perkenalkan jenama Misha yang saya beli di Speedmart 99. Baru mencuba pakai. Saya jumpa dalam pack 5 litre sahaja dengan harga RM8.90. Butiran pasirnya sama saja dengan jenama lain yang saya selalu beli di petshop (yang harga dalam lingkungan RM18 untuk 10 litre). Cuma yang ini, saya tak bau wangi. Yang lain-lain, bila bukak dan semasa kita tuang, dah boleh sedut bau wanginya. Bestnya ada tempat pemegang. Senang nak angkat dan dirikan. Tak payah nak sandar di dinding.

Ini jenama Mika yang baru habis pakai. Saya suka beli yang wangian epal. Jenama ini boleh redeem. Gunting dan simpankan saja kod dibelakang plastik ini dan cukupkan 10.
Rata-rata di petshop paling murah RM18 untuk 10 litre. Mmmm....kedai pet dah hint, lepas raya cina naik! Adoi...sebab raya Cina atau GST?

Nampaknya saya shopping pasir di speedmart 99 saja. Tak dak bau pun jalan saja, janji ia tidak mendatangkan bau yang tak menyenangkan kepada penghuni rumah selepas kucing membuang.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.