Jumaat, 20 Februari 2015

Kucing Pun Tahu atau Mencuba Nasib?

Sedang berjalan, kucing ini tegur saya. Macam mana dia tegur....'meow'! Saya pun berhenti dan melayan kucing ini sebentar.


Kucing boleh tahu kita ini jenis suka kucing. Atau kucing ini hanya mencuba nasib, kalau-kalau ada yang sudi melayan atau memang ada jenis kucing yang memang ramah tamah?

Mmmm....teringat saya beberapa kisah. Di kedai makan, hanya di meja saya kucing datang siap lepak di kerusi. Pernah juga berlaku di tempat kerja, entah macam mana boleh masuk pejabat, di kerusi saya kucing datang tidur.  Bukan itu saja, di atas atau bawah kereta saya menjadi pilihan melepak. Pernah juga depan rumah saya menjadi pilihan kucing beranak! Yang datang berak depan rumah pun ada! Kenapa tidak pada orang lain? Kenapa pada golongan tertentu?
  
Saya anggap ini rezeki. Tak rugi apa-apa pun buat baik pada binatang ini.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.