Isnin, 23 Februari 2015

Kakak Roti, Si Penjual Roti, Sedap Rotinya

Kakak roti :) Itulah panggilan saya buat kakak ini. Kakak ini menjual berdekatan dengan Stesen Komuter Klang.

Kenapa saya panggil kakak roti? Pernah saya minta nombor telefonnya, saya tanya nama, dia kata 'letak saja kakak roti'! Selalunya sebelum ke sini saya akan call dulu.


Roti-roti ini bukan dia yang punya. Taukeh yang punya. Dia hanya menjual. Boleh dikatakan semua roti yang dijualnya sedap. 

Kakak ini bukan orang kita, dia berasal dari Medan. Berbangsa India & fasih berbahasa Indonesia. Sudah lama dia bekerja di sini. Tengok tuh! Sudah jadi regular customer sampai saya tahu sedikit sebanyak latar belakang kakak roti ;)

Saya suka beli roti manis iaitu roti kosong berbentuk bun. Roti putih potong pun sedap.

Disebabkan dah lama tak makan roti yang dijual di sini, saya pun borong roti.


Hari-hari makan roti jawabnya. Bila nak habis? Confirm boleh habis :) Tak habis no worries, ikan di tasik banyak yang menunggu.

Walaupun saya suka makan roti yang dijual di sini, saya tak tahu jalan nak  ke sini. Selalunya, mintak tolong kawan tolong tunjukkan jalan.

Jemput singgah :)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.