Ahad, 4 Januari 2015

Perbanyakkan Rujukan & Bacaan

Bacalah. Rujuklah banyak buku, penulis dan penerbit. Usah bergantung pada satu sumber sahaja.

Saya pernah terbaca buku yang bercorak keagamaan, ada yang berkisar kepada sejarah kita yang ditulis oleh pemegang PhD tetapi kandungannya banyak dipengaruhi oleh golongan orientalis. Program di kaca TV pun ada yang begitu.

Siapalah saya nak mengkritik, siapalah saya nak bising kerana tiada satu buku pun yang saya tulis dan saya pun tidak punya PhD.

Saya kongsi kata Hukama ini...

Jika itu makanan kita hari-hari, dari sumber yang telah tercemar, itu yang berjaya ditanam dalam diri kita, lama kelamaan kita percaya bulat-bulat isinya. Maka, rosaklah bangsa, rosaklah agama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.