Selasa, 16 Disember 2014

Mencuba Set Penjagaan Muka & Rambut Organik

Rakan saya buat sendiri produk ini....organic homemade product. Masuk kelas belajar tau. Beli satu formula harga ribu-ribu. Agaknya habis ratusan ribu sebab rakan saya juga ada produk lain.

Bahan mentah semua di jamin halal & organik.

Saya dah cuba shampoo. Memang best. Shampoo ini dibuat dari daun lidah buaya dan bunga raya. 

Set penjagaan muka pula terdiri dari sabun, toner, krim siang & krim malam. Saya baru cuba toner. Toner ini dibuat dari bunga mawar kampung.

Sukarnya saya nak melepaskan produk yang sudah sebati dengan saya, bukan tempatan yang juga organik ;) 

Sebenarnya produk tempatan banyak yang bagus. Tapi perlu hati-hati sebab ada yang membeli krim secara timbang dari pembekal luar seperti Indonesia, Thailand & Filipina....lepas tu masuk dalam bekas cantik-cantik & jual dengan harga yang mahal, entah mana fomula pun tak tau. Benda macam ni bukan homemade product tapi repackaging. Ada yang pakai 3 hari dah cantik kulit....mesti ramai yang suka kan, tetapi untuk jangka masa panjang boleh merosakkan kulit. 

Jom kita, pakat tukar pakai produk organik tempatan :)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.