Isnin, 17 November 2014

Dah Macam Kedai Ubat @ Jual Minyak

Ini dia koleksi minyak yang ada dalam simpanan saya ;) Balm ;) Ubat sapu pun ada ;)



Sekarang dah kurang, dulu....asal berkunjung ke Langkawi semua jenis minyak yang ada kalau boleh saya nak bawa balik :) Kadang-kadang saja masuk farmasi atau toko jamu untuk belek minyak-minyak yang ada ;)

Rata-rata di rumah mesti ada minyak cap kapak atau tiger balm kan? Tapi itu dulu, sekarang ini macam-macam ada. Kita tidak lagi bergantung pada minyak cap kapak dan tiger balm.

Saya berkenalan dengan dua jenis minyak yang sedap baunya dan berkesan. Ada dua ini tak perlu ada yang lain pun ok :) minyak kayu putih jenama kangaroo dan minyak bau pudina bernama batook ori. 

Cuba belek gambar di atas, mesti jumpa dua jenis minyak ini :) Kalau tak nampak, minyak kayu putih dua dari kanan yang tutup warna hijau dan batook, yang tutupnya warna merah...besar tulisan batook (tulisan merah), 5 dari kanan.
 
Minyak kayu putih jenama kangaroo ini saya terbeli masa jalan-jalan di farmasi. Masa tu perut tengah tak sedap, dah sapu minyak cap kapak pun tak ok. Lepas dah puas belek, entah macam mana boleh terpilih yang ini dan melekat sampai sekarang.

Baru kenal dengan Batook Ori. Saya terbaca di internet, kebetulan pula agen yang menjual tinggal berdekatan dengan rumah...apa lagi saya cuba! Best baunya. Rasa relax saja.

Apa lagi, cubalah sekarang :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.