Khamis, 13 November 2014

Apa Istimewanya Restoran Hj Hassan Ayam Kampung?

Saya mencari sebab kenapa restoran in menjadi kegemaran ramai. Saya sendiri pun tak pasti. Sebab setiap kali saya ke Bandar Baru Bangi, pasti saya singgah di restoran ini.

Menu saya tetap sama, ayam goreng dimakan dengan cicahnya...budu, tempoyak, limau nipis dan cili api. Sayur pula bayam, kalau terlewat bayam habis...saya makan saja dengan sayur ulam.


Pernah satu hari saya sampai agak lewat, iaitu dalam 3 petang, Lauk yang tinggal hanya ayam goreng, sayur kacang panjang goreng dan  pencicahnya...masih customer tak putus-putus. 

Saya simpulkan istimewanya restoran ini ialah konsepnya yang ringkas. Lauk pauk yang lain sama saja tetapi rata-rata yang datang akan menikmati ayam goreng, yang telah dibuang kulit dan digoreng kosong. 
 
Ini bab yang saya paling suka...mengaulkan tempoyak, budu, perah asam asam limau dan patahkan cili api ;)

Sebelum...




Selepas....
 


Asal saya makan mesti licin ;)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.