Jumaat, 5 September 2014

Ulser dalam Mulut Kucing

Topik ulser timbul....tadi sembang dengan member, kucing dia ada ulser. Saya kata, letak air dalam picagari dan tembak dalam mulut meow! Tak dak sapa ajar saya buat macam nih....saya yang mencuba! Belum ada meow saya yang kena ulser, meow my mom pernah.

Sempat tadi search kat internet....input dari beberapa blog, hampir sama.....why and what to do? Why? Alahan, jangkitan virus, persekitaran dan sebagainya.  What to do? Bawak pi vet!

Betul tu bawa pi vet. 

Untuk elak dari terjadi alahan...tukar bekas minum kucing dari bekas plastik ke seramik. Adik di petshop yang bagitau saya. Satu lagi, kalau dah ada ulser, rajin-rajin beri kucing minum air....tapi jangan beri selepas meow makan. Memang kesian...dah lah sakit, selera diaroang kurang....nak sumbat pulak air dalam mulut meow, huhu! Cuba dulu, if cannot go, you know where to go...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.