Sabtu, 6 September 2014

Mahalnya Ilmu




Saya ada meminta rakan saya untuk beri pendapat tentang kertas kerja saya. Sampai sekarang dia senyap. Bila dah jadi macam ini, buat saya terfikir....dia pernah cakap, siapa saja yang datang jumpa dia....mintak buat komen atau buat something, dia akan charge.

Mmm....tak sangka pula dengan saya pun peraturan ini diguna pakai! Haha....mahalnya ilmu dia! Seorang yang berilmu, berpangkat dan berjawatan tinggi dan memang kerja dia menyampaikan ilmu berbuat demikian! Agaknya dia sampaikan ilmu pada yang menuntut sebab dia dibayar untuk berbuat begitu.

Perlukah saya kata, how much you want me to pay for your advice? Kenapa dia tak letak harga saja. Saya rasa saya tidak perlu bayar....tak per, orang tak nak kasi pendapat saya usaha sendiri. Saya senyum sendiri.....macam-macam jenis manusia ada....diri saya mungkin juga dianggap semacam oleh orang lain...sebab tu saya tak kisah macam mana pun orang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.