Ahad, 28 September 2014

Apa Ada Pada Bangsa

Saya cuba untuk mengelak dari mengkaitkan bangsa dengan sikap tetapi hakikatnya sehingga kini saya masih belum boleh membuang persepsi saya pada perkara ini. Sepanjang saya berdepan dengan pelbagai bangsa dari pelbagai negara....mmm, macam-macam karenah ada.
Pada satu ketika kerana dikelilingi dengan pelbagai bangsa...sehingga tengok paras rupa pun boleh tahu mereka dari mana ;) Kalau yang muka dah ala-ala mix.....dengar diaorang cakap dah boleh agak. 

Orang Arab yang terkenal dengan sikap degilnya...

Berdepan dengan warga Somalia....dia punya pusing...dasyat! Paling sukar yang saya pernah berdepan. 

Yang dari Korea....punya la degil dan kurang ajar! Nasib baiklah aku tak minat cerita Korea.

Omputih baik sangat ke? Mmm, lain negara lain perangai....diaorang pun main politik ;)

Bukan semua macam tu....tetapi bila majoriti yang saya jumpa datang dengan masalah....tu yang buat timbul persepsi negatif!

Apa pun bangsa yang kita berurusan, yang paling penting apa objektif kita dalam tugas atau perniagaan yang kita lakukan. 



#photo dari carian di google

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.