Ahad, 3 Ogos 2014

Nama Saya Melayu

Saya Melayu
Saya busuk hati
Saya malas
Saya nak kaya cepat
Saya suka politik
Saya suka berpolitik di mana- mana saja 
Saya kaki ampu
Saya biar papa asal bergaya
Saya suka menjatuhkan bangsa saya sendiri
Saya dengki dengan kejayaan bangsa saya sendiri
Saya tak tolong bangsa saya sendiri...bagi saya ada apa dengan bangsa 
Saya tak kisah berpecah dengan bangsa saya sendiri 
Saya nak naik dengan menjatuhkan bangsa saya sendiri
Saya tak boleh tengok bangsa saya berjaya
Saya iri hati dengan kejayaan bangsa saya sendiri
Bagi saya bangsa tak penting...........walaupun saya tahu bangsa lain amat kuat 'unity' nya. 

Yang penting saya seorang Islam.....
Sedangkan
Melayu tak semestinya Islam
Islam tak semestinya Melayu
Islam bukan milik orang Melayu
Islam dan Melayu adalah dua benda yang berbeza


Sebab itulah saya kata bangsa tak penting sebab
Nabi kita menekankan Islam bukan bangsa
Zaman nabi itu dan ini.....maka banyaklah ayat-ayat Al-Quran dan Hadith yang dikeluarkan
Sehinggalah Melayu lupa....
Melayu dah jadi Tuhan / Allah
Melayu menjatuhkan hukum kepada bangsa sendiri, mengeluarkan bahasa yang kesat dan bertindak jahat ke atas bangsa sendiri
Melayu juga menggunakan ayat-yat Al-Quran dan Hadith untuk mengiakan perbuatan
Sebab melayu tahu...dia Islam, bila sudah Islam....mati Islam, syurga tempat akhir yang Islam

Melayu adalah bangsa yang boleh bunuh bangsanya sendiri
Jangan bising hal bangsa! Yang penting kemakmuran semua....kata Melayu!
Melayu kena jaga hati semua orang, yang bukan melayu tak jaga hati Melayu tak menjadi masalah
Melayu tak belajar dari sejarah.....kata Melayu, sejarah tak penting, yang penting teknologi!
Melayu mudah percaya dan mudah juga lupa......
Apa boleh buat.....sebab saya Melayu. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.