Isnin, 7 Julai 2014

Perlu atau Tidak Memandikan Kucing

Saya pernah tanya kepada vet, akan hal ini. Jawab mereka, kalau indoor tak bagi pun tak per. Kenapa ye orang suka kasi kucing mandi?

Saya tak suka bagi mandi kucing sebab mereka tak duduk diam dan tambah kerja saya saja...haha! Memandangkan semua kucing saya indoor, jarang pijak tanah, kencing & berak atas pasir, makan hanya makanan mereka sahaja. Kutu tak der.....kalau ada sekali pun saya hanya letak ubat kutu 3 bulan sekali.

Sebab saya mandikan kucing....terlepas ke luar rumah, balik habis kotor atau mereka sendiri yang tak cuci bersih badan mereka....kes tak cuci bersih badan saya selalunya lap sahaja dengan tuala lembap.

Ini dia kucing saya yang selalu kena mandi....tapi masa dia kecik saja (ni gambar lama, sekarang dah debab!)....sebab suka keluar rumah, pastu kena pukul dengan kucing senior di luar. Kelam kabut balik rumah dengan bau najis! Saya tiada pilihan, mandikan dia dengan air suam.


Kesimpulannya, tak yah ler bagi mandi kucing, bukan busuk pun ;-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.