Khamis, 15 Mei 2014

Mencuba Makanan Baru untuk Kucing

Saya cuba jenama Brit (indoor). Kenapa tukar? Sebab saya perhatikan anak-anak bulus kurang selera makan....mungkin mereka sudah jemu dengan Fit 32 (saya rasa!) Rupanya faktor cuaca yang panas juga mempengaruhi selera anak-anak bulus.


Ya, ya taukeh kedai promote yang ini (Brit - indoor), katanya tinggi Protein. Anak-anak bulus saya semuanya indoor, tak perlu tinggi karbo, kata taukeh kedai tu. Suka ke anak-anak bulus saya? Makan....diaorang makan tapi rasanya mereka lebih suka Fit 32.



Saya juga mencuba Matisse, sebab terbaca di Facebook kawan, selera benar ceritanya kucing dia makan. Anak-anak bulus saya ada yang suka ada yang tidak. Baunya kuat tetapi tak lah sekuat jenama Leonardo.

Sekarang, mana satu pilihan makanan untuk anak-anak bulus? Ini susunannya. Saya masih lagi dengan Royal Canin Fit32. Jika terdesak, ini pilihan saya (mengikut sususan).

1. Royal Canin (Fit 32)
2. Blackwood (adult)
3. Brit (indoor)
4. Matisse
5. Whiskas

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.