Sabtu, 15 Jun 2013

Baby-Sit....Kucing

Baru-baru nih terdengar suara baby menangis, tak pernah dengar sebelum nih ......mmmm, lama dan bukan sorang! Mesti ada jiran-jiran yang menjaga budak dia area sini...ye lah weekend tak pernah dengar, weekdays pulak, bila cuti tak lekat di rumah! Pandang meowmeow ku semua lena tidur, meowmeow dah biasa dengar suara macam nih sebab tu buat tak tau jer...

Saya pun menjaga baby jugak :-) tapi yang berbulus!

Menjaga 5 ekor anak bulus member :-) Anak-anak bulus ini bukan asing bagi saya sebab empat darinya pernah bersama saya. Sebelum tinggal di rumah sekarang, saya tinggal dengan rakan saya....kita sama-sama jaga anak-anak bulus nih.

Saya perkenalkan mereka...

Dua darinya adalah adik beradik si Tam kesayangan saya tuh. Yang ini namanya Bee. Panggil berulang kali, lekat nama Abbi! Yang ni makan cerewet sikit. Muka garang sikit...ala-ala muka tension! Mulut antara yang paling bising!

Satu lagi adik si Tam, si Puding nih. Masa mula-mula jumpa dia, saya bagi nama Dee. Member tukarkan namanya pada Puding! Ada ke kucing diberi nama Puding? Manja-manja, takut sikit dia nih!

Yang ini Sam. Asal namanya Siam Girl...member saya tukar pada Sam! Kucing nih rajin datang rumah..terus kitaorang ambil!

Yang nih pula Allem....yang nih saya tunggu member saya bagi nama! Ye lah, 2 kali bagi nama kat kucing asyik kena tukar jer! Saya dok diam-diam...tunggu dia jer yang bagi nama! Kitaorang ambil sebab inilah kawan si Sam! Sam tak der member nak main...yang ni rajin datang rumah...terus lekat dengan kitaorang. Nak main dengan si Puding, Abbi dan si Tam...semua tak nak kawan dengan dia....mmmm semua ni cerita lama, masa si Tam masih ada! Allem nih memang susah nak pegang dia....jenis yang manja dari jauh jer...nampak kita dekat, dia lari!

Ini Bob, belum setahun usianya. Baru lagi dengan member saya...Bob rajin lepak depan rumah member....kesian kot, tu yang member ambik bela.

Seminggu lebih menjaga semua anak-anak bulus nih! Mencabar jugak...yelah rumah saya ada 4...rumah member ada 5. Sebelum pergi kerja dan balik dari kerja kena jenguk mereka-mereka ini dulu...baru layan yang di ruman sendiri! Jenguk macam mana? Pagi, ke rumah member cuci taik, letak makanan dan periksa air cukup ke tak! Balik kerja pun ini ceritanya....ada masanya kucing muntah...kena cuci, makanan bersemut...diaorang tak nak makan...cuci pinggan pulak. Bagi yang tak boleh nak ngadap benda macam nih...tak payahlah ada kucing...semua datang dengan komitmen kan...

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.