Isnin, 8 April 2013

Shopping Kali Ini untuk Kucing

Minggu lepas saya ke kedai yang selalu saya pergi. Macam biasa cari pasir & royal canin (Fit32). Tapi adik di kedai tuh rekomen yang ini. Dia kata bagus dari royal canin sebab tak der jagung! Kenapa...tak elok ke jagung untuk meowmeow! Adik tu kata lagi, ini makan sikit pun kucing dah kenyang.

Macam-macam saya tanya dengan adik tuh....dalam hati 'nak beli ke tak'. Yelah saya dah biasa dengan royal canin (Fit32). Fikir punya fikir, saya ambil pack kecik jer. Sebab baru, ada promotion, diaorang kasi RM48 jer. Saya ambik pack yang paling kecil. Kena cuba dulu...

Ada olive oil....elok ke untuk kucing?

Saya beli juga loose pack royal canin (Fit32) untuk dicampurkan dengan makanan tu. Beli 2 pack jer.



Pasir pula saya beli 4 pack dulu. Kali ni macam dah suka dengan brand Cindy. Saya ambil jugak Fussie.



Berbalik pada makanan meowmeow yang baru tuh. Ini rupanya. Gelap sikit warnanya dari royal canin (Fit 32). Makanan tuh, saya campur dengan royal canin....2 pack royal canin (Fit 32) yang loose tu dengan 2kg ++ makanan baru tuh (asyik sebut makanan baru tuh...so kita pakai nama dia 'carne'.


Respond meowmeow saya macam kurang suka! Hari Isnin ada sekor meowmeow saya muntah, pasal makanan ke, not sure! Hanya pada hari Rabu diaorang macam banyak, Khamis kurang makan pulak! Memang betul kot carne ni boleh buat kucing kenyang!

Sabtu baru-baru ini saya ke kedai tuh lagi. 50-50, nak beli royal canin ke atau carne. Long term, perbelanjaan untuk meowmeow mungkin lebih sebab mahal dari yang selalu saya kasi. Fikir punya fikir lagi...saya ambik juga carne, kali ini saya beli yang besar...ada promotion! Paling besar pun 6.8kg...harga promosi RM138. Harap-harap boleh tahan sebulan (pegang cakap adik tuh, kucing makan sikit dah kenyang!). Kalau royal canin, saya selalu beli 10kg...tahan sebulan.



Pasir & makanan meowmeow kena simpan dalam almari, kalau tak meowmoew saya cakar, habis berlubang! Yang pasti, setiap kali saya balik bawah barang, meowmeow akan meninjau! Ni hah, nak simpan pun  berbaris tengok.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.