Isnin, 18 Mac 2013

Dapur yang Jarang Berasap

Selalu terjadi di dapur ku, dapur yang jarang berasap...tak cukup bahan untuk memasak!

Teringin nak makan spaghetti, keju dah luput tarikh, tomato...tomato cherry saja...sikit pulak tuh...jalan juga! Daging pakai daging kisar ramly saja. Serbuk-serbuk perisa...garam, lada hitam dan oregano.

 Yang pasti olive oil ada...tanpa ini, saya tak kan buat.

Sebab tak cukup tomato, jadinya kurang menyerlah macam yang kat bawah nih.

 Ini rupa...dalam pinggan!

 Habis ke? Tak! Saya simpan...



Dua minggu kemudian baru makan semula. Saya panaskan dan tambah tomato. Spagetti pulak habis, saya gantikan dengan ini...tengok betul-betul ;-)



Ada satu hari tu masak sup tulang...pun tak cukup bahan! Jadinya macam nih...kosong saja.


Bahan terkurang atau terlebih...jalan saja ;-) janji perut penuh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.