Isnin, 11 Februari 2013

Terkenang Kampungku


Alangkah bahagianya jika rumah yang saya diami sekarang punya tanah yang seluas gambar ini. Ini hanya sebahagian kawasan belakang rumah my parents. 

Difikir kembali, syukur dengan apa yang saya mampu miliki sekarang. Sekurang-kurangnya idak lah mahal cukai yang kena bayar. Hahaha! Nak jaga dan kemas pun tak susah, kos pun sikit sebab kecik!

Ketika mula meninggalkan kampung untuk belajar kemudian bekerja, makan masa juga untuk saya biasakan diri dengan rumah yang kecil. Bila sudah tinggal di rumah yang kecil buat sekian lamanya, pulang ke kampung dan tinggal berseorangan terasa takutnya! Ingat lagi sampai saya pasang lampu satu rumah :-) Masa itu, my parents pergi umrah!

Bolehkah saya menetap di kampung satu hari nanti? Buat masa sekarang sukar! Sebab dah lama tinggal di bandar besar yang semuanya bergerak pantas! Akan datang tak tahu lagi. Ada dikalangan rakan saya yang menyimpan hasrat pulang ke kampung bila pencen, saya belum lagi ke arah itu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.