Selasa, 12 Februari 2013

Diet....Konon

Saya nak diet! Dah banyak kali cuba tapi tak berjaya. Walaupan berjaya kurang makan tapi berat tak surut. 

Kenapa nak berdiet? Sebab sejak lepas raya puasa tahun sudah berat saya naik 4kg! Huhuhu!!! Bulan Disember tahun lepas, saya berjaya kurangkan 5kg! Yes :-) tapi baru-baru ini :-( naik 4kg.....wuaahhh!

Semua kerana makanan. Sebab saya suka makan! Saya boleh tak makan nasik but not chocolate! Saya mula perasan, setiap kali saya sentuh chocolate cepat berat naik!

Tengok nih, lunch saya ambil coklat Snickers, dinner pukul 6 petang dengan ini saja. Sweet potato tu pun saya ambil suku saja, air mineral saja :-) .




Tapi sejam lepas tuh, ni hah another round of dinner. Tapi ringan je kan ;-).



Ini pulak dinner saya pada hari berikutnya. Bubur saja! 



Yang ni pun light saja kan, kan, kan untuk dinner juga!


Tekad saya sekarang, dinner with fruits only! Boleh percaya ka?

Syoknya dolu...makanlah apa saja, banyak mana sekalipun, pada waktu mana pun, berat saya tak kan naik! Belajar terima kenyataan metabolisma dah tak sama, jadi makan makanan berkhasiat dan banyakkan senaman!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.