Isnin, 12 November 2012

Kenangan Terindah & Tak Mahu Kenang...

Saya amat gembira & suka dengan anak kucing. Teringat saja anak kucing boleh buat saya tersenyum sendiri, belum lagi tengok gambar atau ada depan mana!

Ini gambar si ibu kucing yang baru  2 ke 3 minggu beranak! Happy sangat-sangat :-)  Ini yang dinamakan kenangan terindah saya :-) Seronok tengok baby-baby kucing membesar....jalan tergedik-gedik, dengar meowmeow mereka dan banyak lagi karenah mereka yang menghiburkan :-)



Tapi....ada tapi nya! Tapi inilah yang saya tak mahu kenang lagi! Bila mereka meningkat usia dengan ibunya yang kuat merayap.....tutup pintu & tingkap, ibu kucing boleh terlepas juga! Saya tak suka ibunya keluar sebab tak mau dia bawa penyakit pada anak-anaknya! Pernah sekali dia tangkap burung bawa balik ke rumah bagi kat anak-anak! Adoi....itu yang wat saya tak berkenan. Hati amat berbelah bahagi! Saya kuatkan semangat dan berkata, rumah saya kecil, agak sesak jika saya pelihara semua. Dengan berat hati saya buat keputusan, saya hantar ibunya pulang ke kampung dengan seekor anak untuk meneman ibunya! Nak memilih anak yang mana satu nak dihantar pulang bukan perkara yang mudah! Sepanjang perjalanan, saya bercakap dengan mereka, saya minta maaf dan berkali-kali saya kata, saya sayang mereka tetapi saya terpaksa! Macam-macam lagi saya sembang dengan mereka!

Kadang-kadang hati saya terdetik....kalau saya boleh pelihara yang ada sekarang apa masalah saya untuk menjaga 2 ekor lagi! Tak mau fikir dah......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.