Jumaat, 26 Oktober 2012

Soalan Lazim & Soalan Ramah Mesra dengan Jawapan Baik Punya

AidilAdha datang lagi, soalan yang biasa di tanya 'ko balik kampung tak raya nih'? Selain tu, 'bila ko balik'?  'Berapa hari ko balik'? 'Balik sini balik bila'?

Jawapan saya kali ini, 'aku tak der kampung'!!! 'Abis tu dot dot dot tu bukan kampung ko'. Ayat power saya 'itu bukan kampong aku tapi kempung'!

Ini la jadinya bila soalan di tanya pada masa mood ada kurang sikit! Jawapan, baik punya!


Ini satu lagi, soalan yang nak kena jawapan baik! Kejadian benar semasa saya belajar dulu....semasa sedang basuh baju! Kawan bertanya 'basuh baju ke', mai sini saya bagi 'tak...tengah masak'!

Mana tak kena, terang-terang saya tengah basuh baju, perlu ke tanya? Kalau nak beramah mesra pun tanya la, 'banyak basuh baju hari ni' ke...........mmmm inilah manusia.

Saya tak balik kampung lagi raya haji kali ini. Dah lama saya tak balik semasa raya haji. Untuk mengingati kampung halaman, ini gambar yang di ambil pada raya puasa tahun 2010. Jadi kanak-kanak riang jap, main bunga api & mercun! Tak banyak gambar  yang diambil di kampung! Lebih banyak gambar kucing-kucing saya di sini!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.