Ahad, 21 Oktober 2012

Penjaga Kafe Umai di Putrajaya




Dua hari yang lepas jumpa kucing ni di Putrajaya, lokasinya Kafe Umai. 

Bagi yang belum pernah ke sini, Kafe Umai terletak berhampiran dengan Masjid Besi & di tepi tasik. Menu kegemaran saya di sini, jemput-jemput pisang & pengat pisang. Makanan di sini not bad, banyak juga layan. Tapi kali ini bukan nak cerita pasal makan tapi kucing :-)

Kucing ini memang tinggal dalam kafe. Rakan saya pernah sampai di kafe ini awal pagi. Masa tu, kafe ini belum buka lagi dan rakan saya nampak kucing ini tidur di atas kerusi di dalam kafe. 

Lepak Jumaat lepas. Bukan lepak pun tapi ada urusan kerja, singgah minum sebentar. Kucing ini berada di luar kafe. Saya ambil pot di luar sebab ada rakan yang merokok. 

Nampak kucing ini badan kecil tapi macam dah pernah beranak & sedang bunting. Saya buat-buat tak nampak jer sebab asal saya pandang, kucing ni mengiau. Rasanya kalau saya layan, nak kucing ini naik atas meja. Lagipun orang tengah ramai dan saya tak seorang diri di situ. Lain la kalau saya dengan rakan-rakan yang memang pencinta kucing, nak kami ramai-ramai belai kucing ini.

Alang-alang citer pasal Putrajaya, ini ha beberapa gambar yang saya ambil berdekatan dengan Kafe Umai. 

Ini pokok apa yer? Cantik pulak nampak.



Ini pula permandangan Masjid Besi.



Permandangan ketika senja. Gambar ini yang paling lama dalam simpanan saya. Apa pun tahun ini juga. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.