Jumaat, 5 Oktober 2012

Suami Bangla, Isteri Indon Masak Makan Tengahari untuk Kami

Bangla ke Indon ke, masakan nasi & kambing...Arab mari! Rakan saya pegang PR sini yg menyediakan menu ini. Terima kasih kepada yang memasak merangkap menaja makan. Saya buka mulut tanya 'bila nak masak' kepada seorang rakan. Ye lah, asyik bercerita nasi briani yang dia sediakan sampai 10 rumah boleh bau kalau di masak! Skip lain yang selalu saya dengar, 'nanti saya masak saya bawa ke ofis you'. Selalu sangat dengar tapi tak juga dapat rasa! Kalau dah cakap kenalah buat. Saya tuntut! Tuntutan saya berjaya..hahaha! Buka mulut dua hari sudah, hari ini dapat...

Ini dia menu tengahari tadi.


Lauk pauk nya.



 Kita tengok dekat-dekat no :-)


Nasi Briani. Berasnya kontot-kontot. Entah beras apa yang dipakai tapi katanya sekilo RM18. 


Ini kambingnya. Daging kambing kampung yang baru disembelih. Rempah ratus untuk nasi dan kambing ini datangnya dari Mekah. 


Jelatah


Untuk yang tak makan daging kambing, menu lain ada. 


Ayam goreng berempah


Sambal tumis udang & petai


Sayur kacang


Begedel 




Buah, kena ada...

 


Air ? Mineral saja :-)




Sekali lagi, terima kasih kepada penaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.