Isnin, 22 Oktober 2012

Dah...Kena dah Cakar dengan Kucing

Ada kucing jangan diganggu sebarangan, jangan diganggu berlebihan! Ada kucing yang tak tahu nak melawak. Kalau tak percaya, cuba la...! Tengok apa dah jadi pada anak sepupu saya....kira anak buah la. Nasib baik bawah mata, kalau kena mata!


Harap tak meninggalkan kesan parut yang kekal. Katanya luka agak dalam. Bab-bab kena gigit atau cakar dengan kucing, jika luka ada baiknya jumpa doktor. Kalau teruk sah kena cucuk. Kita tak tahu kuku & gigi kucing, bakteria ke apa ke.

Ingat kisah rakan serumah saya dulu. Ada kucing tengah gaduh (yang gaduh betul-betul sampai riuh sekampung bukan yang main-main), dia pergi tengok untuk meleraikan pergaduhan tersebut....kucing tu terkejut, dah rakan saya yang kena ngap dengan kucing. Ambik ko luka kat kaki & tangan. Kena inject & siap kena makan ubat lagi.

Saya kalau kucing gaduh, saya standby air & curah jer kat depa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.