Sabtu, 29 September 2012

Shopping Keperluan Kucing

Masanya untuk saya membeli keperluan asas meowmeow, hujung atau awal bulan.Tak banyak keperluan untuk sebulan, hanya makanan & pasir.

Inilah kedai yang selalu saya kunjungi, di seksyen 9, Shah Alam bersebelahan dengan Al-Radji Bank. Sudah lama saya menjadi pelanggan tetap di sini. Jom tengok apa yang saya beli.
kedai menjual keperluan kucing
Royal Canin 10kg
Makanan meowmeow, Royal Canin Fit 32. Saya beli 10kg. Harap mencukupi :-) Ada juga dalam pack 4kg dan 15kg. Harga lebih kurang begini...10kg - RM175, 4kg - RM90 dan 15kg - RM270. Boleh minta tawar dari kedai :-) Jangan beli dari taukeh kedai sebab mahal sikit :-D Tapi tak per, taukeh jarang ada :-) Kalau beli yang 10kg & 15kg boleh minta kedai pack kan dalam bungkusan kecil seperti ini :-)
minta kedai tolong pack

Fussie Cat & Goodie Cat
Ini pula pasir berak & kencing meowmeow. Saya perlukan 5 ke 7 pack sebulan. 1 pack 10 liter. Harga dari RM20 ke RM30. Ada brand lain yang lebih murah tapi saya selalu beli brand Fussie Cat dengan haruman epal. Yang lebih mahal pun ada. Saya beli yang sedang-sedang saja. Kali ini saya ambil 1 pack brand Goodie Cat & 2 pack Fussie Cat. Selalunya saya beli 3 ke 4  pack dulu, tengah bulan beli selebihnya. Kalau nak beli sekali gus tak cukup ruang nak simpan di rumah.

Saya memperuntukan hampir RM400 sebulan untuk keperluan asas meowmeow. Kalau budget lari saya akan beli makanan & pasir yang lebih murah.

Jadi baik pulak kali ini, saya belikan mainan untuk meowmeow. Ini ha... :-)

mainan kucing

Ini pula tempat meowmeow garu. Masuk yang ini dah ada 3.....satu bentuk seperti tikus dan yang satu lagi kerusi bulat. 

cakar jangan tak cakar
kali pertama beli ini
Ini pertama kali saya beli catnip, boleh sembur pada tempat di atas dengan harapan meowmeow tak asah kuku pada barangan saya. Sebelum ini meowmeow cakar barangan di rumah, saya ok jer tapi sekarang dah tak tahan tengok. Harap berkesan. Tapi, tadi nampak meowmeow cakar kat katil huhuhu :-(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.