Ahad, 16 September 2012

Mana Photo Kucing dan Kenapa Kucing Hitam ?

Cak !! Jumpa lagi kita : )

Opps! Kucing peliharaan saya ? Di mana ye  : ) ! Nanti-nanti ya, saya kongsi!  Meowmeow saya hak milik terpelihara...bukan untuk tontonan umum : ) Kucing biasa-biasa saja, bukan yang hidung penyet, bulu kembang dan seangkatan dengannya. 

Ok lah, kita cakap pasal si kucing hitam. Blog ini sempena kucing kesayangan saya iaitu 'TAM'. Tam saya telah pergi...huhu...pada Julai 2011 :'( . Rupa Tam macam harimau kumbang. Asal tengok harimau kumbang mesti teringat Tam.

Nama manja Tam...Abang Gelap, ekornya panjang & keseluruhan hitam. Tam begitu istimewa (sukar nak menerangkan istemewanya Tam pada saya) & unik.....sempurna kejadian! Ada sedikit sahaja bulu putih di bahagian pangkal kaki depan....dalam bahasa pasar  'bulu putih kat ketiak dia'! Faham kan kat mana. 

Kesedihan sedang melanda :'( , tak mahu cerita pasal Tam lagi! Cukup kalau saya kata Tam pergi tak sampai sebulan selepas dia sakit :'(. Saya pelihara Tam dari kecil. Saya ambil Tam di tempat kerja saya.....Tam ditinggalkan ibunya (saya tunggu juga hampir 2 minggu kalau ada ibu kucing yang datang tapi tak der), jadi saya bawa dia balik. Tam 3 beradik semuanya dan ketika saya ambil, mereka belum lagi berusia sebulan.  Tam bersama saya selama hampir tujuh tahun.

Tak mau sedih-sedih, kita tukar topik. Mai tengok photo kucing di bawah nih! Photo ni saya ambil di Cameron Highlands, Mac tahun ini. Kucing ni lepak kat tempat orang jual jagung rebus...ambil angin panas : ). Masa ni lah kali pertama saya hantar meowmeow saya boarding........ye lah nak melepaskan rindu kat meowmeow, jumpa jer kucing kita snap gambar. Budak lagi kucing nih.





Gambar yang ni, dah lama saya ambil iaitu semasa saya pergi aktiviti berkhemah di Cameron Highlands. Sedapnya tidur kat unggun api...yang dah tinggal bara. Kucing pun pandai cari tempat yang boleh memanaskan badan! Photo ni di ambil awal pagi semasa saya berkemas untuk pulang.





Yang kat bawah ni pula saya panggil 'kucing pendatang', datang ke rumah saya tahun lepas. Pagi hari semasa saya nak keluar rumah ada seekor kucing tengah lepak di rak kasut saya. Dia melepak di kawasan rumah saya saja dan bila petang, dia hilang. Merajuk dengan tuan dia kot ataupun nak bagi tau saya..'awak-awak, kucing awak ngandungkan anak saya'...haha! Nak jadi cerita, ada seekor meowmeow saya yang rupa seakan-akan kucing ini. Semasa meowmeow saya baby, tak der rupa...sekarang meowmeow saya dah hampir setahun....ada persamaan dengan kucing ini! Boleh jadi bapa kepada meowmeow saya tu.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.