Selasa, 18 September 2012

Luka Kecil Angkara Kucing

Sayang meowmeow ku : )
Dalam seminggu dua ini adalah beberapa kesan luka kecil, antaranya meowmeow menggalak sesama mereka maka ada yang jadi mangsa...aku la tuh dan ada juga sebab melawan, yelah saya marah meow.....meow marah saya balik!

Meowmeow ku semuanya dok dalam rumah...agaknya kalau terlepaskan keluar, jakun. Saya pun begitu menjaga mereka supaya tak terlepas. Masa cuti hari raya hari tu, hantar meowmeow boarding, Adik yang jaga di kedai tu siap kata lagi 'you punya kucing oo manyak bising, ada sekor manyak garang'. Inilah ciri-ciri kucing yang tak pernah tengok ramai orang, tak pernah tengok banyak kucing dan tak pernah keluar rumah!

Sebut pasal hantar boarding, ada satu kisah....masa isi borang siap ada ruang jenama makanan kucing. yang kita bagi meowmeow kita makan.Saya tanya naper.....diaorang cakap 'kita akan cuba bagi makan makanan yang you kasi'. So, saya pun kata 'i bawak jer lah makanan dari, so you kasi murah-murah ya untuk seminggu boarding'.....'no no no, you pun beli makan di sini, mesti i ada stok'. Hahaha, percubaan ku untuk mintak murah untuk boarding! Dapat pun murah....sebab regular customer. 

Dua minggu selepas saya ambil kucing dari boarding, saya kembali ke kedai tersebut untuk beli makanan & pasir berak kucing..........terbuka cerita, rupanya depa bagi kucing saya makan sensible (Royal Canin). So, ini bunyi saya, 'ooo you tanya i, apa i bagi makan, i ingat you nak bagi makan itu tapi you bagi yang kucing i tak suka'! Dia jawab, 'You punya kucing ooo ada sekor manyak garang....takut ooo mau bukak itu kandang'! Kandang pun kandang la...! Bila dia bagi makanan tu, jarang-jarang la dia bukak kandang....ye lah letak sehari sekali belum tentu habis! Patut la meowmeow ku slim!

Mai sini nak tunjuk luka, angkara meowmeow. 

Kesan Kuku Kucing di Lengan Kanan

Luka Panjang di Kaki Angkara Kucing
Yang di lengan tu, masa mula-mula kena, bengkak tapi sakit sekejap jer. Puncanya, saya sedang nak transfer kan gambar ke laptop dari kamera, meowmeow pun sibuk juga...kacau sana sini, maka terkenalah kuku meowmeow di lengan saya...memang melekat! Yang di kaki, semasa mandi pagi sebelum pergi kerja terasa pedih....ambik ko, panjang kesanya....sampai sekarang masih pedih! Saya tunggu seminggu lagi, jika tiada perubahan, saya ke klinik untuk rawatan. Tak gaduh dengan meowmeow pun, biasa la.....masa saya tidur, meowmeow menggalak sesama mereka! Nak buat macam mana, dah katil ku tidur, katil meowmeow ku juga!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.